poniedziałek, 18 kwietnia 2022

Wielkanocna procesja konna w Ostritz (2022 + 2024)

        O tym tradycyjnym i doniosłym wydarzeniu poczytajcie sobie w tym archiwalnym wpisie na  ZGORZELEC.INFO  - w tym roku odbywa się to 393. raz. 

        Poszedłem nieco na łatwiznę i zajechałem do samego  KLASZTORU MARIENTHAL  - zdecydowałem, że piękna architektura podkreśli rangę wydarzenia. Ale trasa procesji prowadzi również przez rozległe pola i na przyszły rok raczej tam się zapuszczę - w mniej oczywiste tereny i przy okazji pozbawione tłumów. 

Zaczynam jeszcze przed napływem tłumu. Podziwiam otoczenie - m.in. taki dom podcieniowy będący jednocześnie restauracją:

Tłum powoli zagęszcza się:
A ja czekam przed wejściem na orszak:
Wewnątrz jeszcze luźno:
Z tej ścieżki na wprost kadru nadciągną:
I nadciągają!
Wykombinowałem sobie dogodną miejscówkę i fotografuję z perspektywy ich wysokości:
Byli również Polacy - co zresztą też jest tradycją:
Wjeżdżają na teren klasztoru:
Tutaj robią okrążenie - a może nawet dwa ;) 
Opuszczają teren:
Kierują się na drogę krajową na Zittau, by po chwili zjechać w pola:
I być może kiedyś tam ich dopadnę :) 


Rok 2024: 







































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :)
Moderowanie komentarzy jest włączone. Wszystkie komentarze muszą zostać przeze mnie zatwierdzone.
Jeśli nie masz konta Google - skorzystaj z opcji Anonimowy.