piątek, 17 października 2014

Wschód słońca nad Goerlitz i Zgorzelcem

Wczoraj były poranne fotki z Jerzmanek - KLIK KLIK
Dziś wschód słońca nad Goerlitz i Zgorzelcem.
Zaczynam w kompletnych ciemnościach :
 Chwilkę potem niebo delikatnie rozjaśnia się :
Słońce podniesie się gdzieś w tym miejscu - na horyzoncie majaczy wieża telewizyjna w Nowej Karczmie koło Lubania :
Ponownie oświetlone Goerlitz :
Berzdorfer See :
 Kolejna panorama Goerlitz - tym razem słońce coraz bardziej rozświetla horyzont :
By w końcu rozświetlić okolicę swym jasnym obliczem ;)
No i wyszło całkowicie...
 ...niezwykle mocno oświetlając wszystko :
Miejsce akcji :
 I ostatnie kadry z tego zimnego i wietrznego ranka :
 W oddali dymi Elektrownia Turów - Góry Żytawskie stanowią tło :
 Ledwie widać JESTED górujące nad czeskim Libercem :
 Wiatraki w rejonie Koźmina - i Góry Izerskie w tle :
 I na koniec panorama ze słońcem :
A cała galeria dostępna jest TUTAJ - żeby Was nie zanudzać, bo dużo tego, a mój zmysł weryfikacji poległ kompletnie - każdy kadr ma w sobie coś...

Inne zdjęcia ze wschodu słońca dostępne TUTAJ

Wyjątkowo ciekawe opracowanie tych zdjęć na blogu  500mm  - zapraszam !!! 
I foty z tegoż miejsca na zaprzyjaźnionym blogu  KLIK KLIK


Materiał wykorzystano na WWW.ZGORZELEC.INFO

edit :
OBSERWACJE PAWŁA W.

OSTRZEGAM PRZED WJAZDEM AUTEM NA SAMĄ GÓRĘ !!! OKROPNIE WYSOKIE MANDATY. 
UWAGA DODATKOWA - TARAS WIDOKOWY OTWARTY W GODZINACH 10:00 - 18:00.


ZIMA I LATO 2014

LANDESKRONA JESIENNYM WIECZOREM

LANDESKRONA WIOSENNYM RANKIEM

LANDESKRONA ZIMOWYM WIECZOREM

LANDESKRONA ZIMOWĄ NOCĄ

LANDESKRONA W RZEPAKU



15 komentarzy:

  1. Fotki są prawdziwym arcydziełem.Wyobrażam je sobie w formie slajdów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne światełko złapałeś. Super fotki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję Wam !!!
    Faktycznie natura mi sprzyjała :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super wyprawa! Ale co to spania nie masz?

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale w nocy na Landeskrone włazić to trzeba już być .... fotograficznie uzależnionym,
    na dodatek po nocce, ech mi to się po nocce nie chce do autobusu wsiadać, a co dopiero taki kawał dobrej zaprawki zrobić :)
    podziwiam i pozdro

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podpowiem - na samą górę wjeżdżasz autem. Niby jest zakaz ale kto będzie na niego patrzył o 6:00 ;)

      Usuń
  6. Piękne zdjęcia, naprawdę piękne światło. Z tego co widzę to na wieżę na Landskrone jest swobodny dostęp o każdej porze dnia i nocy? Może i ja kiedyś zaliczę jakiś wschód lub zachód słońca w tym miejscu. Pozdrawiam serdecznie kolegę po fachu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie też byłem nieco zaskoczony, że jest otwarta. Nawet światła z czujnikami ruchu oświetliły mi dojście do niej, bo zapomniałem czołówki. Poranną wizytę serdecznie polecam - chyba zresztą sam powtórzę przy jakiejś ciekawej pogodzie :)
      Pozdrawiam i dzięki za wizytę :)

      Usuń
    2. Witam ponownie i mam takie pytanie: czy mógłbym pozyskać wykonane przez Ciebie zdjęcia z Landeskrone do publikacji na moim blogu 500mm?

      Oczywiście z poszanowaniem wszelkich praw autorskich, bo jako fotograf sam jestem wyczulony na tym punkcie. Nie zabraknie też miejsca na komentarz autora i odpowiednie odnośniki do Twojego bloga.

      Przeglądając jeszcze raz Twoje zdjęcia zauważyłem że widzialność była naprawdę dobra, uchwyciłeś górę Grodziec, Rudawy Janowickie i Góry Kaczawskie. Są to obiekty oddalone o ponad 70 km, więc zdjęcia bez problemu można zakwalifikować jak daleki obserwacje, a takie właśnie publikuje na blogu 500mm. Potrzebowałbym surowych zdjęć w formacie RAW lub przynajmniej niepomniejszonych w formacie JPEG z małą kompresją, które mógłbym posklejać w panoramy, wykadrować i opisać. Interesują mnie zdjęcia horyzontu w każdą możliwą stronę, bo teoretycznie mogłeś sfotografować dużo obiektów industrialnych z rejony Polkowic i Lubina oraz tych z Niemiec.

      Pozdrawiam i czekam na info.

      Usuń
    3. Nie widzę problemu :)
      W kwestii technicznej - nigdy nie robię RAW-ów - wyślę zatem surowe jpg-i.
      Napisz mailem (mail jest na blogu na górze) o jakie n-ry zdjęć Ci chodzi. Ewentualnie zgram Ci wszystkie (na cd lub pendrive'a) z tego poranka i umówimy się celem przekazania.

      pozdro :)

      Usuń
  7. Teraz się udało dzięki wtedy ten ostatni mi się nie ładował , miłego wieczoru :)..

    OdpowiedzUsuń
  8. Byłem w niedzielę. Najdalszym rozpoznanym była farma wiatrowa w Stypułowie k. Kożuchowa-84 km. Z Lubuskiego dopatrzyłem się jeszcze jednego wiatraka k. Kartowic (obok Szprotawy) i prawdopodobnie miasta Żagań (ponad 60 km). Do tego wspomniany obłok z elektrowni Janschwalde (czyli tez ponad 80 km). Polecam, wszystkich interesuje to co charakterystyczne-góry, sąsiednie miasta i elektrownie. A płaski horyzont północny nieodkryty :)
    Paweł

    OdpowiedzUsuń
  9. Rewelacja. Niezwykłe jest spojrzenie z drugiego końca horyzontu. Teraz stojąc na Kamienicy, będę machała mieszkańcom Görlitz.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :)
Moderowanie komentarzy jest włączone. Wszystkie komentarze muszą zostać przeze mnie zatwierdzone.
Jeśli nie masz konta Google - skorzystaj z opcji Anonimowy.