piątek, 29 maja 2015

Kair - Giza

Wracamy do egipskich klimatów - ostatni wpis TUTAJ
Gdy, w obecnych czasach, wystarczy Ci odwagi (lub rozum Twój spowolni) i pojedziesz do Egiptu na urlop - a potem wyskoczysz do Kairu to miej się na baczności. Już od dawna (a był to rok 2008) wycieczki autokarowe do stolicy były formowane w kawalkady autobusów i konwojowane na całej trasie przez znudzonych policjantów. Wspominano nawet o zakazie fotografowania tychże - ale kto by tam takich rzeczy na wakacjach słuchał ;)
Z racji, że z Hurgady do Kairu jest całkiem spory kawałek pustynnego krajobrazu do przejechania wybrałem bardziej komfortową formę tej wycieczki - zamiast podróżować nocą i zwiedzać za dnia, po czym ponownie nudzić się w autobusie kilka godzin - wyjechałem po południu i nocowałem w Kairze. Nim doszło do noclegu podczas miłej kolacji pani odtańczyła dla nas taniec brzucha - choć jak tak zerkam to dwa pierwsze kadry to chyba jednak facet był :
Panie owe, choć dobrze przygotowane do swojej roli, nie mają dobrej opinii w tym kraju - skoro zazwyczaj kobieta zasłania się w stopniu dla Europejczyka zadziwiającym to ta obnażająca się nie może być podziwiana i wychwalana przez miejscowych... Dziwny to kraj ;)
Tradycyjnie wyławia się z tłumu "chętnych" - mnie zawsze mierzi ten fakt ;)
Z kronikarskiego obowiązku - widok z hotelowego balkonu :
A to z autobusowego okna na chwilę przed wysiadką w Gizie - wiele sie już teraz o tym mówi ale powtórzę - piramidy na pustyni to mit - one są na obrzeżach metropolii :)
Co zasadniczo niewiele mi przeszkadza ;)
Tymczasem - policjanci pracujący (???) w cieniu :

wtorek, 26 maja 2015

Jerzmanki - rzepakowe opowieści 2015 - cz.1.

Zarzucę Was dziś rzepakiem - efekt kilku rundek rowerowych po okolicy. Akurat rzepak stracił już swój szlachetny kolor więc można to potraktować jak wspomnienie ;)
Na początek jerzmankowy kościół :
Potem jadę w kierunku mojego ulubionego wzgórza mając nadzieję, że tam też żółto...
...a tu lipa ;)
Za to z drugiej strony mam upragniony kolor :)
Potem alejką leśną...


poniedziałek, 25 maja 2015

Festiwal Fotograficzny w Goerlitz - Spacer Fotograficzny „Miejscowe motywy“ - 23-05-2015r.

Zgodnie z zapowiedzią (m.in. STĄD ) w sobotni ranek fani fotografii z Niemiec i Polski spotkali się na dworcu kolejowym :
 W tej galerii zaczynała się nasza eskapada :
 Mogliśmy obejrzeć, jedną z wielu pokazywanych w tym czasie, wystaw :
 Ale jak to z fotografami bywa - nie wytrzymują długo bez swojego hobby ;)
Zdjęcie Ani TUTAJ
 Moment oficjalnych przemówień i otwarcia - okazuje się, że największą grupę stanowią Polacy...
 ...a w tym gronie prym wiedzie miasto Bolesławiec :
 Szef dzisiejszego fotograficznego zamieszania i jeden z inicjatorów Stefan Muller :
 Pamiątkowe zdjęcia...
... i ruszamy w miasto :)

piątek, 22 maja 2015

20 artystów na I Festiwalu Fotograficznym w Görlitz w Zielone Świątki



Otwarcie w piątek, spotkanie z artystami w sobotę, aukcja dzieł sztuki na Galę Darowizn Görlitz w poniedziałek.


Wielu artystów z regionu, Niemiec i Europy zaprezentuje swoje dzieła podczas I Festiwalu Fotograficznego w Görlitz w dniach 23-25 maja. Dodatkowo odbędą się liczne imprezy specjalne – www.fotofestival-goerlitz.de . Wstęp jest wolny.
Już w piątek, 22 maja, na otwarcie Festiwalu odbędzie się wernisaż, który będzie miał miejsce w Muzeum Fotografii (Löbauer Straße 7) o godz. 19:00. Wszyscy zainteresowani spotkają tam inicjatorów i artystów Festiwalu.
Od soboty do poniedziałku Zielonych Świątek, w godzinach 10:00-18:00, otwarte będą miejsca wystaw: Fabryka Energii (Bautzener Straße 32), Kultourpunkt na Dworcu Kolejowym w Görlitz i Muzeum Fotografii. W sobotnie popołudnie, od godz. 15:00, entuzjaści fotografii będą mogli porozmawiać z artystami.
Festiwal zakończy się w poniedziałek wieczór. O godz. 17:00 w Fabryce Energii odbędzie się aukcja dzieł sztuki, którą organizuje Danilo Strauß, jeden z inicjatorów Festiwalu, a poprowadzi Axel Krüger. Wybrane eksponaty zostaną zlicytowane na dobry cel. Cały dochód z licytacji zostanie przekazany na Galę Darowizn Görlitz, która odbędzie się 6 czerwca (www.spendengala.net).
Entuzjaści fotografii mogą oprócz tego wziąć udział w bezpłatnych spacerach fotograficznych i warsztatach. Więcej informacji znajduje się na stronie Festiwalu: www.fotofestival-goerlitz.de. 23 maja startuje również tegoroczny Konkurs Fotograficzny „W Podróży”. Motywem przewodnim jest „Przemysł” (www.fotowettbewerb.fvks.eu). Dobrą okazją do poszukania odpowiednich motywów jest odwiedzenie miejsc, w których organizowane są wystawy festiwalowe. Wszystkie te miejsca są perełkami architektury przemysłowej.
++ Tło ++
Inicjatorzy Festiwalu Fotograficznego w Görlitz – wspólnej inicjatywy Muzeum Fotografii Görlitz, grupy Görlitzer Fototreff, Stowarzyszenia Promocji Miasta Kultury Görlitz-Zgorzelec FVKS, Fabryki Energii w Görlitz i Ideenfluss e.V. – chcieliby zwrócić większą uwagę na tematykę fotografii w regionie. Udało się zgromadzić wspólnie uczestników pochodzących z regionu i tych znanych szerszej publiczności, dzięki czemu wystawy są bardziej urozmaicone. Do tego dochodzi interesujący program ramowy. Inicjatorzy informują, że projekt adresowany jest zarówno do profesjonalistów, jak i osób interesujących się fotografią. Miejsca wystaw zachwycają swoim urokiem dawnej kultury przemysłowej.
Program imprezy i informacje promocyjne będą dostępne w językach niemieckim, polskim, angielskim i czeskim. Zgodnie z planami inicjatorów projekt w kolejnych latach ma być udoskonalany i zostanie włączony do oferty kulturalno-turystycznej.
W tym roku Festiwal wzbogaci także saksońska inicjatywa „Kunst:offen” (www.kunstoffeninsachsen.de). Już po raz jedenasty artyści z całej Saksoni otworzą swoje ateliers w Zielone Świątki.
Linki:
Festiwal Fotograficzny w Görlitz (23-25 maja) w Internecie: www.fotofestival-goerlitz.de
... oraz na Facebooku: www.facebook.com/Fotofestival.Goerlitz
Zdjęcia (Prasa):
• Festival-Location Fabryka Energii (Zdjęcie: Volker Bachschneider): www.fotofestival-goerlitz.de/wp-content/uploads/2015/05/energiefabrik-150411-002.jpg
• Festival-Location Muzeum Fotografii (Zdjęcie: Claudia Glatz): www.fotofestival-goerlitz.de/wp-content/uploads/2015/04/Fotomuseum.jpg
• Festival-Location Kultourpunkt na Dworcu Kolejowym Görlitz (Zdjęcie: Claudia Glatz): www.fotofestival-goerlitz.de/wp-content/uploads/2015/05/kulturpoint-150425-001.jpg
-----------------------------------------------------------------------------------
Kontakt:
Festiwal Fotograficzny w Görlitz – c/o Wolfgang Blachnik
Muzeum Fotografii Görlitz t.z.
Löbauer Straße 7, D-02826 Görlitz
info@fotomuseum-goerlitz.de
-------------------
FVKS, Untermarkt 23, D-02826 Görlitz
www.europastadt.org

czwartek, 21 maja 2015

Żagań - wycieczka na jeden dzień

Odległy o 60km od Zgorzelca Żagań zaskakuje ilościa zabytków i atrakcji - a trzeba otwarcie przyznać, że rzadko jest on kojarzony turystycznie. I tu błąd - dowody w postaci miejsc wartych zobaczenia poniżej :
1. STALAG VIII C  - jadąc od Zgorzelca zaraz po prawej po wjeździe w teren zabudowany,
2. PAŁAC KSIĄŻĘCY  - zlokalizowany w centrum miasta,
3. POAUGUSTIAŃSKI ZESPÓŁ KLASZTORNY Z BIBLIOTEKĄ  - co jak co ale bibliotekę zobaczyć trzeba !!!
4. WIEŻA WIDOKOWA  - gdy masz siłę w nogach i nie obawiasz się wysokości - koniecznie :)
5. 11 LUBUSKA DYWIZJA KAWALERII PANCERNEJ   - dla małych i dużych chłopców - do obejrzenia z detalami TUTAJ
6. CMENTARZ Z KWATERĄ ŻOŁNIERZY NIEMIECKICH Z I WOJNY ŚWIATOWEJ  - dla zainteresowanych historią w stopniu dużym ;)
7. CENTRUM MIASTA ZIMOWĄ NOCĄ - latem atrakcyjniejszy, bo klimatyczny deptak zapełniają kafejki,
8. KOŚCIÓŁ NAWIEDZENIA NMP - warto dowiedzieć się co ma wspólnego z naszym Goerlitz,
9. I jedna zmarnowana okazja na wybicie się rejonu i zaistnienie na stałe w kalendarzu sportowych imprez THE GREAT ESCAPE - RAJD 4X4 - organizacyjnie nie podołano, a potencjał był wielki...

Dla zachęty kilka kadrów :


Post na potrzeby JEDNODNIÓWEK ZGORZELECKICH

Dzień Matki w Naszym Zoo Görlitz-Zgorzelec.

Każdej wiosny w Naszym Zoo licznie przychodzą na świat młode zwierzęta: króliki, dżejrany, kózki, prosiaczki i inne. Z okazji Dnia Matki w Naszym Zoo rozpieszczane będą nie tylko mamy naszych zwierząt, ale także mamy naszych milusińskich gości.  Każda mama, która odwiedzi nas ze swoimi pociechami 26 maja, otrzyma słodką niespodziankę.

Życzymy wszystkim Mamom udanego Dnia Matki , mile spędzonego czasu z rodziną w Naszym Zoo oraz dużo radości podczas karmienia kurczaczków, masowania świnek czy głaskania królików.


(Foto: nasze-zoo.pl,C.Hammer)

środa, 20 maja 2015

Iłowa - Rezydencja Janków

Grillowanie w takich okolicznościach przyrody i urody obiektu to sama przyjemność. Jeszcze przyjemniej, gdy jest się obsługiwanym - namioty z lewej skutecznie ukryły naszą obecność :)
O hotelu poczytajcie na STRONIE
A ja zapraszam do zwiedzania :
I to tyle - bo mi karczek na talerzu stygnie ;)