piątek, 28 stycznia 2022

Stacja Turoszów

Na stacji  TUROSZÓW  kiedyś już byłem - dziś ponownie tam zajeżdżam. Wbrew temu co myśli (?) ochrona kopalni jest to teren należący do PLK - ale ostatnia nerwowa sytuacja związana z kopalnią widocznie i tutaj ma swoje echo. Na koniec wizyty mam krótką, acz miłą, rozmowę z ochroną kopalni...

Tymczasem jesteśmy na moście nad Miedzianką:

I torami:
Stacja znajduje się na skraju z prawej strony kadru:
Sam most to bardziej jakby wiadukt - ale mniejsza o detale. Ładny jest!
Byłbym wdzięczny za info w komentarzu, jakby ktoś wiedział coś więcej o torach z lewej strony - bo dwa prowadzą prosto do granic państwa, a odbijający w lewo jakby Sieniawki i Zittau:
Bo ten łuk wyprowadzi nas w kierunku Goerlitz/Krzewiny/Sulikowa/Zgorzelca:
A ja za chwilę dotrę tam:
Bo Terminator czeka na mnie tam ;)
I jestem - z lewej widoczny wiadukt na którym byłem przed chwilą:
Kapryśna aura zabrała nam światło - jest ponuro i wietrzenie...
Dobrze, że chociaż loki się ruszają ;) 
A Słońce jakby nieśmiało zaczyna wychodzić ;) 
Oczekuje...
..i rusza:
Do kumpla ;) 
Który przyjeżdża do mnie...
...przywożąc ze sobą Słońce! ;)
Zaglądam do wnętrz ruin budynku stacyjnego:
Ruina z widokiem:
Sufit robi wrażenie!
Moja wizyta dobiega końca...
...wraz z ponownym zniknięciem Słońca ;) 
A komu mało tematyki kolejowej niechaj klika  TUTAJ

W temacie "dziwnych" torów informacji udzielił Wiesław Falasa - dzięki serdeczne!

Po prawej grupa 300 tory bocznicy elektrowni, środkowy tor szlakowy wjazdowy z Trzcińca do stacji Turoszów, natomiast lewa strona grupa 100 należąca do Kopalni po łuku tor do zaladunku gliny wcześnniej nie widać tor na plac magazynowy.

Te 3 tory na wprost to:

Odstawcze gdzie wagony załadowane węglem były pózniej zabierane przez PKP na tory stacyjne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :)
Moderowanie komentarzy jest włączone. Wszystkie komentarze muszą zostać przeze mnie zatwierdzone.
Jeśli nie masz konta Google - skorzystaj z opcji Anonimowy.