poniedziałek, 11 maja 2020

Pobiedna na weekend...

...albo może i dwa weekendy :)

Dziś wpis poświęcony atrakcjom niepozornej Pobiednej - położonej w Górach Izerskich, graniczącej z Czechami i stanowiącej idealną, cichą i spokojną miejscówkę na nocleg z daleka od zgiełku miasta czy pobliskiego kurortu. Wpis będzie wkrótce aktualizowany o kolejne posty rozwijające poszczególne tematy.

Nocowaliśmy w  PTAŚNIKU  - miejscu niezwykle klimatycznym. Dodatkowo jest to  DOM PRZYSŁUPOWY  - żeby odkryć uroki tego miejsca trzeba tu po prostu być...
Tradycyjnie, jak co roku, odwiedzamy, zerkając zza płotu,  PAŁAC
 Zaglądamy w tutejsze klatki schodowe - w których jakby czas się zatrzymał :
Patrzymy ze wzgórza na okolicę :
 Na  STÓG IZERSKI
 Penetrujemy leśne zakamarki :
Wraz z lokalnymi "przewodnikami po okolicy" odnajdujemy słynną  WIEŻĘ WILHELMA , którą już kiedyś bezskutecznie szukałem  KLIK KLIK
 Podziwiamy najpiękniejszy dom na Hetmańskiej :
Wracając na nocleg zerkamy na kolejny cel - nowa wieża widokowa na Czerniawskiej Kopie :
Nazajutrz zajeżdżamy pod kolejkę gondolową w  ŚWIERADOWIE  żeby przekonać się, że pomimo informacji o jej otwarciu, jednak jest ona zamknięta. Podobno w internecie nieprawdę piszą... Niemniej jednak - gdybyście wjechali na górę to polecam 2 spokojne spacery :
DO CHATKI GÓRZYSTÓW
NA SMRK
Zjeżdżamy do centrum  WYLUDNIONEGO MIASTA  - przyznam, że ten widok wyjątkowo mnie zaskoczył ponieważ w rejonie gondoli samochodów i turystów całkiem sporo...
Podziwiamy  STACJĘ KOLEJOWĄ  na którą w najbliższych latach pociąg raczej nie dojedzie - aczkolwiek wydaje się być gotowa na przyjęcie turystów :
Na kultowym wzgórzu o pięknej nazwie KUFEL , w sercu Gór Izerskich, pieczemy kiełbaski...
 ...dzieci biegają z psami (lub odwrotnie) :
 ...dokonujemy wyboru Prezydęta Izerbejdżanu  - urna wyborcza stoi przy centralnym słupie granicznym Izerbejdżanu :
Organizatorzy wyborów refleksyjnie zerkają na okolicę :
Nie znam szczegółów technicznych ale ten pies wyglądał mi na pilnującego poprawności przeprowadzenia wyborów ;)
 Opuszczamy to wyjątkowe miejsce...
 ...by nazajutrz dotrzeć na  CZERNIAWSKĄ KOPĘ :
Z pachnącej nowością wieży zerkamy na rozległą okolicę :
Zajeżdżamy również na  STACJĘ WOLIMIERZ  - to kolejny kolejowy punkt z którego pociągi zniknęły. Kiedyś na stację Pobiedna zajeżdżały pociągi z węglem. Obecnie jest to unikalne i tajemnicze miejsce :
Jak wspominałem na wstępie - każde z tych miejsc doczeka się osobnego wpisu. Wtedy w tym wpisie znajdziecie przekierowanie do nowego postu.

Z kronikarskiego obowiązku - w Pobiednej warto odwiedzić również :
CMENTARZ
DWOREK SARASWATI

Wpis na potrzeby zakładki  POLSKA  i  JEDNODNIÓWKI ZGORZELECKIE 
Wszystkie posty o Pobiednej dostępne  TUTAJ



9 komentarzy:

  1. Twój blog to jednak nieoceniony zasób wiedzy. Dowiedziałem się o kolejnych dwóch wieżach widokowych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszy mnie to bardzo - czekam na Twoje opracowania z tych obiektów :)
      Podlinkuję u mnie oczywiście...

      Usuń
    2. Jeszcze jedno - wieża w Pobiednej ma być wyremontowana. Takie są plany...

      Usuń
    3. Mówisz i masz :) Wczoraj zaliczyłem Czerniawską Kopę i rewelacja, dużo wież widokowych widziałem, ale ta jest bardzo stabilna a widok również jest jednym z lepszych jakie widziałem. Potem poszedłem na Stóg Izerski. Niestety na opracowanie widoku z Kopy i Stogu będziesz musiał poczekać, trochę to zajmie. Zdradzę tylko, że ze Stogu widać Sky Tower i El Janschwalde, a kościół Piotra i Pawła w Gorlitz po ciemku robi niezłe wrażenie, nawet z dystansu.

      Usuń
    4. Powiedzieć, że jestem pod wrażeniem, to powiedzieć nic... czekam na opracowania :)

      Usuń
    5. Bez przesady :) Stóg Izerski planowałem już dawno, ale epidemia mi pokrzyżowała plany, a jak już się okazało że można się ruszyć z domu to dałeś mi jeszcze "na talerzu" fotorelację o Czerniawskiej Kopie.Wystarczyło tylko zaczekać na pogodę.

      Usuń
  2. Ale pięknie, a ja tak dawno tam nie byłam :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż mam Ci napisać...jak już wiesz gdzie warto nocować to tylko termin sobie ustalić :)

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :)
Moderowanie komentarzy jest włączone. Wszystkie komentarze muszą zostać przeze mnie zatwierdzone.
Jeśli nie masz konta Google - skorzystaj z opcji Anonimowy.