czwartek, 14 maja 2020

Zgorzelec - zalew Czerwona Woda

Podczas zarazy dobrą alternatywą dla miasta są jego tereny zielone - dziś odwiedzimy zalew Czerwona Woda. Niegdysiejsze kąpielisko, na którym pierwszy (i w sumie jedyny) raz topiłem się. Wynurzając się podczas nurkowania natrafiłem na dmuchany materac nade mną - przeleciał mi wtedy przed oczami cały film z krótkiego życia (było gdzieś rok 1977 - miałem 7 lat), motałem się pod wodą bez tlenu i w momencie, gdy zacząłem się godzić z przejściem na druga stronę, materac odpłynął... Po tej mrożącej krew w żyłach opowieści zapraszam na spacer po miejscu, które lata świetności ma dawno za sobą - i bardzo szkoda.

To tutaj była piaszczysta plaża i woda w której tak naprawdę trzeba było się mocno natrudzić żeby utonąć - było płytko :
Pamiętam śmiałków, którzy przepływali tymi "rurami" na drugi akwen. Po mojej traumie z materacem odwagi mi brakowało ;)
Tak, tak - gdzie nie zajedziesz to  LANDESKRONA  zerka na Ciebie :
Ścieżka z prawej to niedokończony odcinek rowerowego singletracka :

W sumie to dla tej ścieżki się tu pojawiłem - prowadzi tak mocno w górę, że idąc tam zmęczyłem się :
Na górze stajemy prawie na krawędzi kamieniołomu, który odwiedzimy za chwilę - a skrywa on pewną niespodziankę. Widok na Góry Łużyckie :

Na razie budowa kończy się tutaj :
Wracam w dół...
...odwiedzając kamieniołom - w sumie przeoczyłbym go, gdyby nie info od znajomego o takim kwitnącym "polu" na skałkach :
Dementuję - to nie moja córka pisała ;)
Panorama całości :
Choć nie ukończona już uczęszczana :
Na koniec często tu przebywająca  CZAPLA SIWA  - płochliwa i oddaliła się na tyle, że nic sensownego nie mogłem sfotografować. Dlatego zachęcam do kliknięcia w powyższy link :)
Dla tych co tęsknią za spacerami po mieście mam  TO
Kolejne spacery wkrótce...

Wpis na potrzeby zakładki  ZGORZELEC / GOERLITZ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :)
Moderowanie komentarzy jest włączone. Wszystkie komentarze muszą zostać przeze mnie zatwierdzone.
Jeśli nie masz konta Google - skorzystaj z opcji Anonimowy.