czwartek, 30 kwietnia 2020

Zgorzelec / Goerlitz wczesną wiosną...cz.4

Czwarty z serii spacer będzie krótki i skupi się na widokach po drugiej stronie Nysy Łużyckiej (trzeci do obejrzenia TUTAJ ). Zanim jednak tam dotrzemy zerkniemy na piękny, poniemiecki dom widoczny od ulicy Struga, a który  ROK TEMU  sfotografowałem zza Nysy :
Tak jak pisałem rok temu...
...widok nań zasłania budowa kolejnej kamienicy na Przedmieściu Nyskim :
To już rejon ulicy Scultetusa :
Rzut oka na goerlitz'ki Uferpark :
W głębi Landeskrona - dla mnie symbol obydwu miast :
Nieco schowana  GRUBA WIEŻA , szczuplutka wieża kościoła Trójcy Świętej i z prawej  RATUSZOWA
KOŚCIOŁA PIOTRA I PAWŁA  raczej nikomu już przestawiać nie muszę - moim skromnym zdaniem skrycie i nieoficjalnie konkuruje z  LANDESKRONĄ  o to które lepiej i godniej symbolizuje Goerlitz ;)
I dlatego dziś skupię się bardziej na kościele :
Góruje nad Nysą Łużycką i wybija się rozmiarami - zawsze nasuwa mi skojarzenie z  MIŚNIĄ
Imponujące wieże właśnie przeszły remont i są świeżutkie niczym bułki z piekarni ;)
Ilość wody w Nysie zaczyna niepokoić - tutaj było jej jeszcze stosunkowo dużo :
MOST STAROMIEJSKI
Ostatnia kamieniczka przechodzi gruntowny remont :
Zgorzelecka klasyka...
...i widok na Uferpark :
Wkrótce kolejne spacery po opustoszałych ulicach...
Po więcej zdjęć z obydwu miasta zapraszam  TUTAJ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :)
Moderowanie komentarzy jest włączone. Wszystkie komentarze muszą zostać przeze mnie zatwierdzone.
Jeśli nie masz konta Google - skorzystaj z opcji Anonimowy.