piątek, 3 kwietnia 2020

Zgorzelec / Goerlitz wczesną wiosną...cz.1.

Tworząc  TEN WPIS   nie spodziewałem się, że kontynuacja zgorzeleckich wpisów będzie tak samo "bezludna" jak ten właśnie. Co prawda kilka dni wcześniej fotografowałem  WROCŁAWSKI RYNEK  w pierwszym dniu ogłoszenia ograniczeń w przemieszczaniu się ale mimo wszystko naiwnie myślałem, że to chwilowe perturbacje... Potem  ZAMKNIĘTO GRANICE  naszego kraju i wprowadzono nowe obostrzenia. Więc, przy zachowaniu wszelkich środków ostrożności, zacząłem fotografować  ZGORZELEC I GOERLITZ  w nie do końca normalnej sytuacji - ze znikomą ilością ludzi w kadrze. A, że zawsze lubiłem "bezludzkie" kadry, to w pewien sposób cieszyły mnie opustoszałe ulice - choć brzmi to nieco kontrowersyjnie...

Zaczynamy od widoku na Przedmieście Nyskie :
Ale kroki kieruję w przeciwnym kierunku - park Nadnyski :
Zanim tam dotrę kontroluję czy kapsuła jest na miejscu ;) 
Podziwiam nieustannie bryłę  NIEDOSZŁEJ GALERII HANDLOWEJ  i ubolewam nad głupotą kiboli malujących mury :
W parku nieco pusto - ale tylko dlatego, że było zimno. Słoneczna sobota bardziej zapełniła (mimo zakazu) te alejki :
Zachodzące słońce kładące długie cienie ładnie wypełnia te uporządkowane zaułki parkowe :

Schodzę do Nysy Łużyckiej i zerkam na...
...Obermühle Görlitz :
Wodne "włosy" spokojnie przepływają przez kaskadę :
Kto ciekaw tych widoków z zimowej odsłonie niech kliknie  TUTAJ
A to już rejon  KOLEJOWEGO MOSTU GRANICZNEGO 
Tutaj są przyczółki dawnej kładki - pokazywałem to już kiedyś -  KLIK KLIK 
Jak to wyglądało kiedyś można zobaczyć na tablicy informacyjnej w parku - fot na dole :
Lub na tym archiwalnym zdjęciu :
Wiadukt skryty za gałęziami - latem z tego miejsca kompletnie niewidoczny :
Wracam w rejon tzw. starego parku :
Tej rejon również poddano rewitalizacji - pamiętam jak za młodu śmigaliśmy tutaj rowerami po tych, wtedy dzikich, pagórkach :
MIEJSKI DOM KULTURY  skrył się nieco :
Oto i on - przy zachodzącym słońcu :
Kopułę czeka remont :
Na koniec ulica Domańskiego :
I Bohaterów Getta, której poświęcę osobny wpis :
I to tyle - kontynuacja  TUTAJ

RONDO JAKUBA BOEHME
SPACER NR 2
SPACER NR 3
SPACER NR 4
ZALEW CZERWONA WODA
BOHATERÓW GETTA
Z WIEŻOWCA
KOLEJNY SPACER
WZDŁUŻ NYSY...
SPACEROWO-ZAKUPOWO...

GOERLITZ/ZGORZELEC - PO ZARAZIE SPACER KRÓTKI
WYSOKA WODA - 21-06-2020

NAPRAWDĘ PIERWSZY W PEŁNI PANDEMICZNY SPACER

Zapraszam do "bezludzkiej" wersji :
BOLESŁAWCA
WROCŁAWIA
ŚWIERADOWA ZDROJU

1 komentarz:

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :)
Moderowanie komentarzy jest włączone. Wszystkie komentarze muszą zostać przeze mnie zatwierdzone.
Jeśli nie masz konta Google - skorzystaj z opcji Anonimowy.