sobota, 16 maja 2020

Bolesławiecki rynek...

Przyznaję bez bicia, że w Bolesławcu zawsze bardziej fascynuje mnie tutejszy  WIADUKT KOLEJOWY  niż choćby rynek. Oczywiście wiem, że to krzywdząca opinia zatem, gdy nadarzyła się okazja sfotografowania rynku z, ujmijmy to dyplomatycznie, zmniejszoną ilością ludzi w kadrze, to nie omieszkałem tego faktu wykorzystać :)
Nieco wcześniej z powodu wszechobecnej zarazy widziałem  WROCŁAWSKI RYNEK , potem lokalnie spacerowałem po  ZGORZELCU , a nawet jego okolicznych wiejskich ruinach  PAŁACOWYCH  - te wpisy nadal są rozwijane więc zaglądać warto. Dodatkowo zobaczymy "bezludzki"  ŚWIERADÓW ZDRÓJ  - który raczej przygnębia swym widokiem...

Tymczasem bolesławiecki ratusz :
Ratusz otoczony jest pięknymi kamieniczkami - nie to co przykładowo w  LWÓWKU ŚLĄSKIM    gdzie to PRL-owskie otoczenie kompletnie psuje odbiór zabytkowego ratusza. Tutaj jest konsekwentnie ładnie :

Na rynek z góry dumnie spogląda wieża bazyliki Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny i św. Mikołaja : 
Z racji, że to miasto zwane Miastem Ceramiki akcenty takowe znaleźć się musiały - kiedyś miałem krótką przyjemność uczestniczyć w  DNIACH CERAMIKI
Spaceruję dalej i korzystam z tego, że dużo ludzi mi w tym nie przeszkadza ;)
Wieża ratuszowa z XVI w. góruje nad rynkiem :
Obcojęzyczni turyści również fotografują opustoszałe miasto :
A ja powoli...
...okrążając ratusz i podziwiając jego otoczenie...
...wracam do punktu wyjścia :
Wpis na potrzeby zakładki  JEDNODNIÓWKI ZGORZELECKIE  i  POLSKA

2 komentarze:

  1. No masz szczęście, że sam przyznałeś, że deprecjonowanie rynku względem wiaduktu to krzywdząca opinia :-) Foty przecudnej urody - godnie oddają fotografowane obiekty. A pogoda trafiła Ci się piękna - podobnie jak i mnie, gdy ten jeden jedyny raz bolesławiecki rynek odwiedziłam...

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :)
Moderowanie komentarzy jest włączone. Wszystkie komentarze muszą zostać przeze mnie zatwierdzone.
Jeśli nie masz konta Google - skorzystaj z opcji Anonimowy.