środa, 10 lipca 2013

Pobiedna

Dziś odwiedzimy cmentarz w Pobiednej. Otoczony kamiennym murem , z imponującą (pozbawioną iglicy) wieżą na swoim terenie :
 Zadziwiające jak rośliny tam rosną...
 Wejście do środka zarasta krzakami , a w tym domu z lewej....
 ...zawsze mi się podobały kominy ;)
Tzw. element ludzki pokazuje jak potężna to budowla :
 Po takich schodach nikt nie wejdzie ;)
 Niedawno powstały pomnik :
 Ostrość niestety zawiodła ale oczytać można :
 Jedyny odrestaurowany grobowiec :
 Reszta zarasta i niszczeje...
 ...współgrając z przyrodą :
 Tu leży księżna :
 Za bramą widok na Góry Izerskie :
 MO pod murem...
 Gdzieś w tle majaczy flaga amerykańska...
Ostatnie kadry z wieżą :
A tu ciekawostka - budynek na sprzedaż. Podobno własność gminy. Nowy dach położono gdy mury już się waliły. Gospodarność imponująca...
 A to już pałac. Zmienił podobno właściciela i coś ruszyło :)
 Wracamy ulicą Dworcową - nazwa zobowiązuje ;)
A w tym budynku w tle po lewej kiedyś bywałem u babci :) W tamtych czasach tych garażyków nie było... Ale specyficzny klimat wsi nadal wyczuwalny - lubię tu zajeżdżać :)

6 komentarzy:

  1. Jak byłem w wojsku w Zgorzelcu w 1996 roku, to pojechaliśmy do Pobiednej gasić las. Pamiętam piękne widoczki w drodze do i na miejscu. Pomimo tego, że przypominają mi się, to w Pobiednej nie byłem od tamtej pory. Trzeba będzie się wybrać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. tyle razy przejeżdżałem przez Pobiedną, nawet cmentarz koło drogi widziałem, ale ani razu tam nie byłem, trzeba będzie lekcję odrobić :)
    a Ciebie co tam wygnało ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawe i klimatyczne miejsce. Szkoda jednak że mocno zapomniane.

    OdpowiedzUsuń
  4. Punktpotrójny - naprawdę warto :)

    Koberek - odwiedzam tam rodzinne groby. Poza tym odwiedzam miejsca z lat młodości kiedy to odwiedzałem tam babcię :)

    Medart - zgadza się , zapomniane. Ale Wikiekspedycja przykładowo nie zapomniała :)

    Dzięki za wizytę Panowie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiele razy przejeżdżałem przez Pobiedną autem. Xawsze intrygował mnie kompleks pałacowo parkowy za murem. Ostatnio (2018) byłem tam rowerem. Tabliczki Teren prywatny zawsze mnie jednak płoszą, więc nie wjeżdżałem. Z trudem i z pomocą GPS znalazłem wieżę Gersdorfa w lesie. Dzięki za zdjęcia pałacu. Teraz mi raźniej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kiedyś całkiem spontanicznie pojechałem w rejon tej wieży i jej nie znalazłem... Planuję naprawić ten błąd :)
      Pozdrawiam !!!

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :)
Moderowanie komentarzy jest włączone. Wszystkie komentarze muszą zostać przeze mnie zatwierdzone.
Jeśli nie masz konta Google - skorzystaj z opcji Anonimowy.