piątek, 8 września 2017

Świeradów Zdrój

Kurort ten odwiedzam bardzo rzadko - chyba dlatego, że jest on najbliżej Zgorzelca ;)
Ostatnie sensowne foty zrobiłem tutaj dwukrotnie w 2008 -  TUTAJ i TUTAJ

GROTA CZERNIAWA - 2018
STACJA KULTURY (KOLEJOWA)

Ale wytłumaczę się - to z tej przyczyny, że moje wizyty tutaj kończą się na wyciągu na Stóg Izerski :
DO CHATKI GÓRZYSTÓW...
NA SMRK...
ŁĄCZNIK - POLANA IZERSKA

Podczas wizyty w  LUBINIE  wspominałem o tamtejszym bezpłatnym transporcie miejskim - Świeradów od jakiegoś czasu słynie z bezpłatnej komunikacji w o wiele większym zakresie - szczegóły do poczytania  TUTAJ
Ponadto zainwestowano w takie kolorowe gazetki - naprawdę warte uwagi :
Nieco zaniedbany kurort zmienił się ostatnimi czasy bardzo mocno - główną arterię miasta zamieniono w deptak - a przynajmniej mocno ograniczono na niej ruch samochodowy na niektórych odcinkach :
 Mój ulubiony budyneczek, który pamiętam z lat 80-tych :
 A tu w tle byłe kino - kto pamięta te czasy?
 Ten budynek też historią sięga w czasy mocno minione - kiedyś spędziłem w nim Sylwestra :)
 Główna ulica miasta :
 Dobór towaru wg kryteriów wieku najliczniejszej grupy kuracjuszy ;)
 Ruszamy w kierunku budynku zdrojowego :
 Mijamy m.in. nowy dom przysłupowy - więcej o takim budownictwie  TUTAJ
 Konstrukcje niektórych domów mocno się zmieniły :
 Na szczęście nie wszystkich :
W cieniu urokliwego drzewa usytuowana równie urokliwą fontannę :



I dochodzimy do domu zdrojowego :
Jako dzieciak zawsze fascynowałem się tą grotą - i już wtedy stalaktyty nie były mi obce ;)
Budynek zdrojowy dużo przeszedł - m.in. pożary. Dziś wygląda pięknie :
W kilku miejscach kurortu stoją takie poidełka...
...z dokładnym opisem :
Tylko wody w nich nie ma :)
Ale ogólnie miasto wypiękniało i idealnie nadaje się na leniwy spacer :
GALERIA

Wpis na potrzeby zakładki  JEDNODNIÓWKI ZGORZELECKIE  i  POLSKA

OPUSTOSZAŁE MIASTO PODCZAS PANDEMII

ŚWIERADÓW ZDRÓJ W PROJEKCIE ZIMA TVN



2 komentarze:

  1. Dziękuję za pomoc merytoryczną i podpowiedź co jeszcze można znaleźć w kurorcie i okolicy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W "jednodniówkach zgorzeleckich" wycieczka nr 5 - to ten rejon :)

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :)
Moderowanie komentarzy jest włączone. Wszystkie komentarze muszą zostać przeze mnie zatwierdzone.
Jeśli nie masz konta Google - skorzystaj z opcji Anonimowy.