Wspomogę się nieco niemiecką WIKIPEDIĄ , bo z góry najlepiej widać, że nie jest to typowy dworzec. Środkowa część kończy się ślepym torem - stąd m.in. dużo tutaj zestawów push-pull (czyli lokomotywa z tyłu ma możliwość napędzania zestawu sterowanego przez wagon sterowniczy na czele składu).
Rzut oka od ulicy Praskiej - głównej prowadzącej do starej części miasta :
Teren dworca - fota z Wiki ułatwi rozpoznanie miejscówki :
Galeria wewnątrz :
I kilka kadrów w których BR 143 stanowi częsty widok :
Trafiłem akurat na przyjazd ICE T :
Czeska maszyna (znana również z polskich torów) oczekuje na swój skład :
ICE rusza :
Ponownie hala dworcowa :
Całkiem bokiem omijają stację pociągi towarowe - wysoce prawdopodobne, że zmierzają z Czech - czyli mijając BASTEI
Wagon sterowniczy :
I lok z tyłu - czyli właśnie push-pull :
A zdjęcia te zrobiłem przy okazji TEJ WYCIECZKI - o której już nieco zapomniałem ;)
WIZYTA W ROKU 2007
Piękne miejsce jest dopiero wtedy piękne, gdy potrafimy to dostrzec. Fotografia jest już wtedy tylko umiejętnym udokumentowaniem tego faktu. Dlatego moje fotografie to dokumenty - a nie artystyczne wizje.
piątek, 25 września 2015
Dresden Hauptbahnhof
Etykiety:
2015,
Arkadiusz Kucharski,
arski,
bahnhof,
BR 143,
Dresden Hauptbahnhof,
Drezno,
dworzec,
fotokolej,
ICE,
ICE T,
Niemcy,
piętrusy,
push-pull
Lokalizacja:
Wiener Platz 4, 01069 Dresden, Niemcy
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
W czasie wojny ponoć zrównane z ziemią |Drezno, a tu proszę !
OdpowiedzUsuń