środa, 10 kwietnia 2013

Zamek Neuschwanstein

Neuschwanstein – zamek znajdujący się niedaleko Füssen w południowej Bawarii w Niemczech, w pobliżu zamku Hohenschwangau i granicy z Austrią. Budynek powstawał od 1869 roku jako wyidealizowany średniowieczny zamek rycerski dla króla bawarskiego Ludwika II Wittelsbacha. Wstępny projekt opracował Christian Jank, a rozwinęli go Eduard Riedel i Georg von Dollmann. Król przeżył w zamku tylko kilka miesięcy i zmarł jeszcze przed ukończeniem budowy. Neuschwanstein był początkowo nazywany Neue Burg Hohenschwangau (Nowy Zamek Hohenschwangau), a obecna nazwa została mu nadana w 1886 roku. Właścicielem zamku jest Wolny Kraj Bawaria (Freistaat Bayern) i zarządza nim Bayerische Verwaltung der staatlichen Schlösser, Gärten und Seen.
Neuschwanstein jest najsławniejszym spośród zamków Ludwika II i jedną z najbardziej znanych atrakcji turystycznych Niemiec. Każdego roku zwiedza go ponad 1,3 miliona turystów. Często nazywany „zamkiem z bajki” Neuschwanstein jest udostępniony do zwiedzania przez prawie cały rok. Architektura i wystrój wnętrz są naznaczone romantycznym eklektyzmem z XIX wieku, zaś sama budowla jest jednym z najważniejszych dzieł historyzmu.

Tyle Wikipedia :)

Na początek skan widokówek , bo tylko one pokazują jaki to niesamowity obiekt :
Moje zdjęcia zdecydowanie nie oddają piękna tego miejsca... Poza tym liczna roślinność zasłania większą część budowli :
Przed bramą wejściową :
W oczekiwaniu na wejście fotografuję zamek z innej lokalizacji :
W środku obowiązuje zakaz fotografowania. Wnętrze nie jest jakieś spektakularne czy bogate - ale żyrandol robi wrażenie - i dlatego łamię zakaz ;)
To natomiast mostek z którego najczęściej jest fotografowany ów zamek - nie wystarczyło mi czasu żeby tam polecieć...
 To ja na tle jeziora którego nazwy nie pamiętam...
 To widoczek który mi się niezwykle spodobał :
A to już na dole - wzgórze z zamkiem Hohenschwangau :
I ogródek piwny z którego skorzystaliśmy - ciekawe te kamienie na dachu - sam nie wiem w jakim celu...


2 komentarze:

  1. Fajnie. Choć przyznam że akurat mnie sam Neuschwanstein nie powala (taki za bardzo Disneyowski jak dla mnie) ;) Za to otoczenie w jakim się znajduje zapiera dech. No i ten mostek...
    Przy okazji mam pytanie. Masz może jakieś fotki zamków Marksburg lub Wernigerode? Bardzo je lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie - tylko ten zamek odwiedziłem , bo jechaliśmy dalej w kierunku Szwajcarii i Francji. Tak więc wkrótce wyspa Mainau :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :)
Moderowanie komentarzy jest włączone. Wszystkie komentarze muszą zostać przeze mnie zatwierdzone.
Jeśli nie masz konta Google - skorzystaj z opcji Anonimowy.