niedziela, 23 stycznia 2022

"Covidowa" manifestacja - Zgorzelec (22-01-22)

Przez tę pandemię zakładka  MOJE FOTOREPORTAŻE  usycha z tęsknoty - bo niewiele dzieje się na terenie mojego działania. I tu paradoks - dzięki pandemii wczoraj miałem okazję nieco podreperować stan ilościowy owej zakładki. Przyczyniły się do tego trzy narody - Polacy, Niemcy i Grecy! Było międzynarodowo :

Miejsce akcji - pomnik Millenium przed zgorzeleckim sądem. Również tutaj manifestowano, w pandemicznym klimacie, w temacie konstytucji  28.10.2020  i  02.11.2020  - i kto chętny niechaj tam sobie zerknie. 
Frakcja niemiecka niezwykle aktywna i serdeczna ;) 
Flagi były różne - spokoju nie dawała mi ta niebieska z rybą. Ale takich dziwnych akcji było więcej ;) 
To chyba katolicki symbol? Pełno tego na samochodach i kiedyś nawet myślałem, że to wędkarzy znak rozpoznawczy. Jednak nie... 
Ogólnie to nie nadążałem z łączeniem symboliki i haseł niektórych - temat ewidentnie nie na moją głowę...
Wisienką na torcie było jednak to:
Bo jak napisał kolega na fejsie - kopiuję cytat:

W czerwcu 2014 Sejm uchwalił ustawę o ochronie Znaku Polski Walczącej. Zgodnie z art. 1 ustawy znak, będący symbolem walki polskiego narodu z niemieckim agresorem i okupantem podczas II wojny światowej, stanowi dobro ogólnonarodowe i podlega ochronie należnej historycznej spuściźnie Rzeczypospolitej Polskiej. Otaczanie Znaku Polski Walczącej czcią i szacunkiem stało się prawem i obowiązkiem każdego obywatela Rzeczypospolitej Polskiej....

Nieco dziwne i ryzykowne powiązanie faktów przyznać trzeba.
Lecimy dalej - frakcja grecka:
Pani prowadząca spotkanie:
Pan prowadzący chyba swoje spotkanie - bo nawiązywał również do cen paliw i gazu na międzynarodowych rynkach:
Mundur go uwiarygadniał ;) 
Ogólnie nie było wielkich tłumów. Poniedziałkowe spotkania w Goerlitz skupiają nawet około 1000 osób. Jeśli pogoda pozwoli i chęci będą to postaram się i stamtąd reportaż zrobić.
Pani przemawiała...
...inni słuchali:
A jeszcze inni swój materiał nagrywali ;) 
Gościem specjalnym była Izabela Potrzebowska-Kniaziuk (psychodietetyk dyplomowany specjalista żywienia) - i to generalnie był najciekawszy punkt programu. Właśnie zapowiadana:
I przemawiająca:
Nieco luźnych kadrów na koniec:
To powiązanie w UE jeszcze mnie zastanowiło:
Refleksji mnóstwo w każdym razie...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :)
Moderowanie komentarzy jest włączone. Wszystkie komentarze muszą zostać przeze mnie zatwierdzone.
Jeśli nie masz konta Google - skorzystaj z opcji Anonimowy.