niedziela, 25 sierpnia 2019

Jakuby Zgorzelec / Altstadtfest Goerlitz 2019

Nasze święto starego miasta nie bez powodu w zakładce  MOJE FOTOREPORTAŻE  jest na pierwszym miejscu. Jest to bez wątpienia największe wydarzenie na pograniczu. Przez Zgorzelec i Goerlitz przetacza się w tych dniach masa turystów i mieszkańców spragnionych oryginalnych atrakcji. Było tego mnóstwo ale ja tegoroczną imprezę potraktowałem luźno - tzn. przeszedłem tylko (w przebraniu) w pochodzie na otwarcie imprezy. Pierwszy raz to ja byłem obiektem fotografowanym, a nie fotografującym. Dziwne to uczucie i raczej wolę wersję, że to ja fotografuję...
Niemniej jednak zanim zaczęło się złapałem w obiektyw Górnołużyckie Błękitne Kamizelki :
Przedarłem się przez tłum :
I w zacnym towarzystwie oczekiwałem na wymarsz :
Wśród zaproszonych na otwarcie był mistrz olimpijski Władysław Kozakiewicz :
Maszerujemy :
Postój przy domu Jakuba Boehme - i on w oknie :

Idziemy dalej :
Na moście granicznym...
...niemiecki kolega Axel Lange łapie mnie w swój obiektyw :
I zaczynają się przemowy :
Pierwszy raz przyjemność tę miał nowy burmistrz Goerlitz Octavian Ursu :
Nasz zgorzelecki Rafał Gronicz to stary wyjadacz w tym temacie ;)
Obecność Kozakiewicza związana jest zapewne ze zbliżającymi się wyborami ;)
Tradycyjnie na koniec oficjalnego otwarcia na moście...
...salwy armatnie kończą przemowy :
Ruszam na podbój Goerlitz - zerkając jeszcze na Przedmieście Nyskie :
Untermarkt :
Oczekujemy przy scenie...
...na oficjalne mowy i otwarcie beczki piwa :
Wbicie kranika...
...nie zawsze udaje się za pierwszym razem :)
Udało się !!!
I spacerując po niemieckim mało wygodnym bruku...
...wracam do Polski :
I tyle.
Dziś pójdę pospacerować odpoczywając od aparatu fotograficznego. Taki styl obrałem również wczoraj :)

Filmowe podsumowanie  JAKUBÓW  i  ALTSTADTFEST

Wszystkie archiwalne Jakuby i Altstadtfest  TUTAJ

3 komentarze:

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :)
Moderowanie komentarzy jest włączone. Wszystkie komentarze muszą zostać przeze mnie zatwierdzone.
Jeśli nie masz konta Google - skorzystaj z opcji Anonimowy.