czwartek, 19 lipca 2018

Stacja Zielona Góra

Dziś obszerny wpis ze stacji Zielona Góra. Spędziłem tam kilka chwil i w końcu doświadczyłem fotografowania "pod drutem". Złapałem się na tym, że w ciasnych kadrach obcinam pantograf - taka płynie nauka z tych kilku chwil ;)

EP 07  wtacza się na peron :
SA 139  oczekuje na bocznym (i ślepym) peronie :
Ten, który przed chwilą wtaczał się na peron teraz na nim oczekuje na odjazd :
A obok nowszy tzw. "kibel" - urocza nazwa pochodzi podobno od zapachów z tego elektrycznego zespołu trakcyjnego (EZT) :
I klasyczny kibel - EN 57 - doczeka się własnego wpisu na blogu :
Podobnie jak przyczajony Byk znany jako ET 22 :
SA 133
Zasadniczo to kręciłem się po stacji i dopadałem obiektywem co się nawinie...


6Dg
Ponownie EP-oka :
E 189
To już raczej inny dzień i inne popołudniowe światło :
Z prawej strony dyskretnie widać eszelona - miałem duże "przeboje" z ochroną tego pociągu, która bezprawnie zakazywała mi fotografowania tegoż. Temat odpuściłem, bo wolałem jednak nocować w hotelu ;)
Złoty pociąg ;)
IMPULS
I kawałek eszelona podstępnie złapany ;)
GALERIA

Kolejna wizyta w mieście i na stacji. I nieco inny tabor - ST 44
SA 139 w innych barwach :
Obok towarowy...
...z tzw.  LUDMIŁĄ  na czele :
Niczym wielka stonoga opuszcza teren stacji :
Poniżej wszystko co znane, lubiane i wcześniej opisywane ;)
Elektrowóz podczas postoju powinien korzystać z dwóch pantografów - i choć podobno konstrukcja nowszych pantografów już tego nie wymusza to niektórzy tak czynią :
Moment ruszania :
I zadymka spowodowana podniesieniem mgiełki wodnej po opadzie deszczu :
Gagarin oczekuje...
...a ja na chwilę byłem przy  ELEKTROCIEPŁOWNI ZIELONA GÓRA
Ponownie stacja :
Moment opuszczania przedniego pantografu :
I inne kolejowe widoki :
SA 139  z początku wpisu :
Razem ze starociem "kiblem" :
Impuls :
I wykrzywiona panoramą EPoka na koniec :
GALERIA

Wpis na potrzeby zakładki  FOTOKOLEJ

2 komentarze:

  1. "w ciasnych kadrach obcinam pantograf" wytłumacz dla tłuków, takich jak ja :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :)
Moderowanie komentarzy jest włączone. Wszystkie komentarze muszą zostać przeze mnie zatwierdzone.
Jeśli nie masz konta Google - skorzystaj z opcji Anonimowy.