wtorek, 5 października 2021

The Rock Restaurant - Zanzibar

Zastanawiałem się od czego zacząć wpisy z  ZANZIBARU  - tradycyjnie powinien być to etap dotarcia do miejsca zakwaterowania (czyli LOT SAMOLOTEM ) - ale tym razem jednak zacznę od największej atrakcji usytuowanej niedaleko  NASZEGO HOTELU  i będącej wizytówką Zanzibaru - czyli restauracji  THE ROCK :

Najbardziej zaskoczył mnie fakt, że wydająca się małym budyneczkiem restauracja, z boku jest całkiem okazałym obiektem:
Pierwsza wizyta w tym miejscu to czas przypływu - wraz z powoli zachodzącym Słońcem tworzyło to ciekawy klimat. Kompletnie inny niż poranna wizyta podczas odpływu:
Goście restauracji zmuszeni są dopływać do lokalu łodzią:
Oczywiście nie może się obyć bez sklepików: 
Zdjęć będzie do znużenia - bo miejscówka urzekła mnie bez reszty...
Wracamy do hotelu...
...komponując jeszcze kadry z palmą:
Fotografując na koniec z boku nie byłem świadom jak to miejsce będzie wyglądało rankiem - gdy ocean wycofa się i obnaży całą skałę na której stoi budynek:
A nazajutrz wczesnym rankiem klimat spotkał mnie taki:
Przemiana godna kameleona ;) 
Poranne światło ozdobiło okolicę - tam przy skale jest mój hotel:
Kolejny raz wchodzę w morze...
Ryzykując wśród jeżowców:
Czapla również rankiem poluje - tylko bardziej krwawo ;) 
Odbicie lustrzane w morskiej toni - możliwe tylko przy odpływie:
Takich poranków było więcej - każdy różnił się ilością wody, jeżowców, zastanego światła...
...tylko czapla niezmiennie polowała:
A mój cień coraz szybciej skracał się ;)  A'propos cienia - tutaj około południa swojego cienia prawie nie widać - podobnie jest w  EGIPCIE
W naszym hotelu ( KLIK KLIK ) jest punkt widokowy - stąd właśnie sfotografowałem odległą o 1200 metrów restaurację:
A to zdjęcia z ostatniego dnia pobytu - wtedy wybraliśmy się taksówką na objazd okolicznych kurortów  PAJE i JAMBIANI - by na koniec na chwilkę zerknąć jeszcze na tę niepozorną "stodołę" ;) 
I jeśli macie nadzieję, że już więcej zdjęć The Rock nie będzie, to mylicie się - będą, bo jeszcze podczas przejażdżki łodzią do  DONGWE  uwiecznię restaurację podczas odpływu :)

                                                 ZANZIBAR 2021 - PODSUMOWANIE

WSCHODY SŁOŃCA

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :)
Moderowanie komentarzy jest włączone. Wszystkie komentarze muszą zostać przeze mnie zatwierdzone.
Jeśli nie masz konta Google - skorzystaj z opcji Anonimowy.