wtorek, 10 września 2019

Dzień Otwartych Zabytków 2019 - Görlitz

Kontynuujemy niedzielną wyprawę na  JARMARK RZEMIEŚLNICZY  - choć tak naprawdę łączę te obydwie imprezy.
Wjeżdżając do Goerlitz autem nie sposób nie zauważyć potężnej hali miejskiej zwanej  STADTHALLE  - oto ona :
Imponujące wnętrze potrzebuje imponujących pieniędzy na odnowę...
To była duża (główna) hala - teraz zmierzamy do małej :
Detale nieco podobne do tych z  KARSTADT'U  w którym również będę i w którym również kręcono jeden słynny film - o tym przeczytacie poniżej :)
Kolejne kroki kierujemy na Brüderstraße 9 :
Tutaj zwiedzamy tzw.  DOM HALOWY
W którym największe wrażenie robi owe sklepienie :

Inne pomieszczenia jakby zatrzymane w czasie :
Sklepienie fotografowane z pierwszego piętra :
Kolejne "pokoje" :
Nawet nowy Burmistrz Goerlitz wybrał się z rodziną na wycieczkę :
Zaglądam na chwilę do ratusza :
Tego dnia można było również zerknąć na miasto  Z WIEŻY RATUSZOWEJ  - ale ja wybrałem inny rozwój wydarzeń :)
Byłem w eleganckiej (i zabytkowej zarazem) sali w której odbywają się specjalne sesje rady miasta - to tzw. Kleiner Sitzungssaal :
Kolejnym punktem był wspomniany wcześniej  KARSTADT
Wstęp tylko na parter niestety :
Ale stąd najlepiej podziwia się imponujący "sufit" :
Nie muszę chyba nikomu przypominać, że to właśnie tutaj kręcono  GRAND BUDAPEST HOTEL
 Przechodząc przez Postplatz...
...docieram do Jakobstrasse 5 :
Chyba najbardziej misterna brama w Goerlitz - których notabene jest tutaj bardzo dużo (kiedyś miałem taki post ale Fujiklub zmarnował jego potencjał - muszę to odświeżyć kiedyś...  KLIK KLIK )
Ale celem jest ta brama tuż obok :
To tutaj w 2008 kręcono sceny do oscarowego filmu z Kate Winslet pt. LEKTOR
To kadr z filmu :
Klatka schodowa :
Wnętrza :
Wspominki z filmu :
Wracam w rejon Dolnego Rynku. Kamienica przy Neissestrasse 30 to tzw. Barockhaus w którym mieści się Muzeum Kulturalno-Historyczne :
Wnętrz nie zwiedzam - ale naprawdę warto. To tutaj jest zjawiskowa biblioteka :
Tuż obok tzw. Dom Biblijny - nr 29 :
Można zaglądnąć w każdy zakamarek :
Oczywiście tych pięknych miejsc, zabytków i niespodziewanie otwartych obiektów było na terenie miasta wiele więcej. Tyle tylko, że ja nie miałem tyle czasu. Niemniej jednak i tak jestem zadowolony z tego niezwykłego spaceru :)

Jak ktoś zainteresowany jest Zgorzelcem i Goerlitz to zapraszam  TUTAJ
Jeśli bardziej interesują Cię fotoreportaże z wydarzeń to zapraszam  TUTAJ

3 komentarze:

  1. wow, szacunek za te wszystkie rzeczy związane z Goerlitz. Jestem pod wrażeniem

    OdpowiedzUsuń
  2. Z całego serca dziękuję za to,że istnieje taki blog. Tyle razy przechodziłam tamtędy nie mając pojęcia co znajduje się za niektórymi bramami. Wielki szacun za udostępnianie jakże cennych informacji.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :)
Moderowanie komentarzy jest włączone. Wszystkie komentarze muszą zostać przeze mnie zatwierdzone.
Jeśli nie masz konta Google - skorzystaj z opcji Anonimowy.