poniedziałek, 3 grudnia 2018

Pszczew - skansen pszczelarski - Tadeusz Bryszkowski (2008)

Miejscowość Pszczew znamy bardziej z jeziora Szarcz (wpis z tego miejsca TUTAJ ) niż atrakcji jakie oferuje sama miejscowość. Niemniej jednak podczas pobytu w  MIERZYNIE  w roku 2007 odwiedziłem mało komu znany skansen pszczelarski - kilka zdjęć z roku 2007 do obejrzenia  TUTAJ
Po roku ponownie urlopowałem w Mierzynie i nieco więcej czasu poświęciłem panu Tadeuszowi. Swoją drogą - wizyta owa skojarzyła mi się z odwiedzinami u  RZEŹBIARZA LUDOWEGO  w  DŹWIRZYNIE  - człek ma troszkę wrażenie obcowania z czymś/kimś co może lada chwila odejść w zapomnienie i zostać zaprzepaszczone, gdy następcy brak...

Zapraszam po kilka zdjęć :
Niech nie zmylą Was te szopki - pan Tadeusz również w tym się specjalizował :
Takich uli na pewno nigdzie nie widzieliście :

Miejsce miało nieco muzealny charakter - bo i nieco antyków się tu znalazło :
Pan Tadeusz oprowadzał nas osobiście :
I część ekspozycji stojącej na zewnątrz :
Z tego co kojarzę to ten ul objęty był ochroną konserwatora zabytków - nie mógł być naprawiany. A przynajmniej pan Tadeusz tego czynić nie mógł...
Inne ule bardziej tradycyjne :
I te najbardziej znane - na dodatek zasiedlone :
Oprócz pszczół z którymi ciężko się bawić były też inne atrakcje, których moja córka nie odpuściła ;)
GALERIA

Jak kogoś wciągnęła tematyka to  TUTAJ  jest łapanie pszczół - a wkrótce wizyta w pasiece  BARĆ  w Kamiannej.

1 komentarz:

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :)
Moderowanie komentarzy jest włączone. Wszystkie komentarze muszą zostać przeze mnie zatwierdzone.
Jeśli nie masz konta Google - skorzystaj z opcji Anonimowy.