piątek, 8 listopada 2013

Jelenia Góra - wieża widokowa na Wzgórzu Bolesława Krzywoustego


Jelenią Górę zazwyczaj mijamy tranzytem nie marnując na nią czasu. Niesłusznie. Warto niekiedy zjechać nieco i obejrzeć choćby takie widoki jak poniżej :
Jest to wieża widokowa na Wzgórzu Bolesława Krzywoustego - jadąc ze Zgorzelca widzimy ją z lewej po zjeździe z ronda na którym zazwyczaj odbijamy na Szklarską Porębę. Dojazd bardzo prosty, spacer niewielki, a atrakcje widokowe z góry spore.
Ale najpierw musimy pokonać kilka schodów...
...by móc cieszyć się takimi widokami :
Góra Szybowcowa na szczęście była w słońcu :
Mała panorama centrum miasta :
RUDAWY JANOWICKIE  widziane zazwyczaj z pasma Karkonoszy tutaj również wyglądają atrakcyjnie:

Imponująca kopuła  KOŚCIOŁA  Podwyższenia Krzyża Świętego :
Cześć widoków ginie w cieniu chmur - inna jest ładnie oświetlona :
Tą alejką tutaj doszliśmy :
Gdyby widoczność była lepsza to taka mapka byłaby bardzo przydatna :
Zbliżenie na polanę z fotki wyżej :
I na koniec raz jeszcze widok w kierunku Jeżowa Sudeckiego i Góry Szybowcowej :

ZIMOWA WIZYTA

LETNIA WIZYTA

JELENIA GÓRA - RYNEK

KOŚCIÓŁ PODWYŻSZENIA KRZYŻA ŚWIĘTEGO



11 komentarzy:

  1. Widok ze Wzgórza jest imponujący a pora idealna, mam ochotę na to miejsce sama ze swoim Nikodem,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłem tam jedynie raz i niestety nie trafiłem na pogodę jak na Twoich fotkach :( Tym bardziej miło popatrzeć na tak atrakcyjne ujęcia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Aniu - wg mnie pora idealna to byłyby godziny poranne - słońce oświetliłoby góry miękkim światłem. O ile mgiełka nie popsuje roboty... Tak czy inaczej powtórzę ten widok wkrótce, bo jadę (tym razem) po odbiór paszportu z mamą :)

    Medart - dla mnie to było miłe odkrycie - że takie ładne widoki stamtąd są :)


    Pozdrawiam !!! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. a widoczek giga zbliżenia tutaj http://www.jelenia.pl/Panorama_476.html#476,0,0,90,Giga_pano

    OdpowiedzUsuń
  5. no i super ..jako dziecko bawilismy sie tam w rycerzy...ha ..to byly czasy

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdjęcia są super. Niestety mała poprawka. Góra Szybowcowa nie jest w kierunku Dziwiszowa. Góra Szybowcowa jest w Jeżowie Sudeckim. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki Anonimie za info !!! :)
    Poprawkę naniosłem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak to fajnie, że ja takie widoki mam na co dzień niekoniecznie wdrapując się na wieżę. Jelenia Góra piękne miasto

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale samo wdrapanie się na wieżę daje wiele przyjemności :) I inną perspektywę niż ta "blokowa" - mimo wszystko :)

      Usuń
  9. Uwielbiam Jelenią Górę o każdej porze roku :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :)
Moderowanie komentarzy jest włączone. Wszystkie komentarze muszą zostać przeze mnie zatwierdzone.
Jeśli nie masz konta Google - skorzystaj z opcji Anonimowy.