poniedziałek, 13 lipca 2020

Hochstein

Jakby ktoś myślał, że wszystkie ścieżki rowerowe z Goerlitz prowadzą na  BERZDORFER SEE  albo był przekonany o tym, że wjazd rowerem na  LANDESKRONĘ  jest tylko dla hardcorowców, to uprzejmie donoszę, że jest jeszcze jedno takie miejsce, nieopodal Goerlitz, na które wjazd rowerem (tudzież zjazd) wymaga ogromnego wysiłku, a później uważnego zjazdu - aż do zagrzania hamulców. Miejscem tym jest stosunkowo niewielkie wzniesienie (raptem niecałe 450 m n.p.m.) o nazwie  HOCHSTEIN  położone na Pogórzu Zachodniołużyckim - dotrzeć tam można rowerem (opis trasy i zdjęcia z tejże w innym wpisie - teraz nie marnowałem na to czasu) albo jak ktoś mientki to autem lub nawet motorem ;)
Ja wjechałem na górę rowerem - nieświadom męczarni jaka mnie czeka...
...ale zdecydowanie warto było :
Po skałkach można pochodzić :
Jak również wejść na wieżę widokową :
Jest dzień roboczy i godziny mocno popołudniowe - w weekend pewnie tutaj tłumek zasiada z piwem :

Ja kieruję się ku wieży :
Z racji, że powietrze tego dnia było rześkie, to przejrzystość tegoż pozwoliła na kilka zbliżeń obiektów nieco oddalonych :
Powtórzę się pewnie ale Landeskrona to dla mnie jeden z symboli Goerlitz - tutaj widoczna od zupełnie innej niż zazwyczaj strony :
Kolejny symbol to oczywiście  KOŚCIÓŁ ŚW. PIOTRA I PAWŁA  - często mylnie zwany katedrą :
Z racji powoli zachodzącego słońca fotografowanie kierunku zachodniego sobie odpuszczam :)
Ale trzeba przyznać, że całość krajobrazu robi duże wrażenie :
Pokusiłem się o autoportret ;)
I teraz info dla tych co mają lęk wysokości - chyba nie dacie rady tutaj wejść :
W drodze powrotnej (równie malowniczej) Landeskrona ciągle nam towarzyszy i wygląda zza pagórków :
Na koniec dwa kadry rowerowe - trasa wiedzie dawnym szlakiem kolejowym...
...ale o tym dowiecie się ze szczegółami, gdy kolejny raz tam pojadę :)
Wpis na potrzeby zakładki  NIEMCY  i  JEDNODNIÓWKI ZGORZELECKIE


3 komentarze:

  1. Wspaniała wycieczka. Widoki z wieży rewelacyjne. Ciekawa struktura skał, jakby ktoś plasterki poukładał. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłem tam kiedyś, fajne miejsce i fajna "kubełkowa" wieża widokowa. Te skałki to taka typowa forma z wietrzenia granitu, który, wietrzeje na pęknięciach i mu się krawędzie zaokrąglają. W Karkonoszach te wszystkie skałki mają bardzo podobną strukturę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super. I zazdroszczę kondycji!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :)
Moderowanie komentarzy jest włączone. Wszystkie komentarze muszą zostać przeze mnie zatwierdzone.
Jeśli nie masz konta Google - skorzystaj z opcji Anonimowy.