sobota, 27 stycznia 2018

Goerlitz - most Staromiejski (lata 1998-2005)

Najstarsze (oczywiście kliszowe) zdjęcie jakie mam z tego miejsca zrobiłem w tamtym wieku - datuję je gdzieś na 1998r. :
Gdzieś na przełomie wieków wielka woda nawiedziła nasz rejon - to kadr z tego momentu :
W roku 2002 postawiono wiklinową instalację po obu stronach Nysy Łużyckiej - miała oczywiście nawiązywać do późniejszej budowy mostu :
Przez otwory było widać "drugi przyczółek" :
Rok 2003 (29-31 sierpnia) - ciekawa inicjatywa restauratorów z obu stron Nysy. Zbudowano wtedy prowizoryczny drewniany most i z okazji Jakubów serwowano żur szewski :
Budowa mostu rozpoczęła się 28 kwietnia 2003r. :
Otwarcia dokonano 20 października 2004r. To kadr zimowy z tegoż roku - i można śmiało stwierdzić, że od tego momentu stał się wizytówką tego miejsca :
A to rok 2005 w którym dokonano spektakularnej iluminacji całego rejonu mostu Staromiejskiego - żal, że już nigdy tego nie powtórzono, bo dopiero po roku 2005 dysponowałem aparatem cyfrowym...
O moście warto poczytać  TUTAJ

Starsze zdjęcia Zgorzelca do obejrzenia  TUTAJ
A na spacer fotograficzny po obu miastach zapraszam  TUTAJ


8 komentarzy:

  1. Super. Pomimo że zdjęcia odbiegają od dzisiejszych standardów jakościowych ery cyfrowej to oddają ducha tamtych czasów. Czasów niby niezbyt odległych, ale te lata zmieniły dużo. Nie wszyscy może zdają sobie z tego sprawę, ale nawet najzwyklejsze zdjęcie po latach może być bezcennym archiwalnym materiałem reporterskim, i te zdjęcia takimi właśnie "oknami w przeszłość" są.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :)
      Ja najbardziej boleję nad tymi kadrami z 2005 - okoliczności cudne, a zdjęcia marne. Ale pocieszam się tą właśnie archiwalną ich wartością ;)

      Usuń
    2. Można je trochę podciągnąć kolorystycznie, ale do tego potrzeba dobrego skanu z negatywu. Jedyne co bym poprawił to zmienił trochę kolory na zdjęciach z nocna iluminacją mostu. Reszta nie nadaje się do retuszu bo jest dobra, jedynie można by usunąć kurz, który został zeskanowany z odbitką.

      Usuń
    3. Kolorów celowo nie naciągałem - byłyby przesadzone. Pyły ze skanu faktycznie są - skanowałem wtedy hurtowo, a wrodzone lenistwo nie pozwalało mi na bawienie się z tym detalem w obróbce...

      Usuń
    4. Widzę że moją poprzednią wypowiedź zaklasyfikowało jako "Unknown" :)

      Zapraszam za mojego nowego bloga:
      https://studio500mm.blogspot.com/
      oczywiście, starsze dwa, będą prowadzone dalej, pozdrawiam 500mm

      Usuń
    5. Daj linka do nowego bloga na 500mm - wtedy łatwiej tam zajrzeć :)

      Usuń
  2. Piękne miejsca bo i piękne miasto, z bogatą historią. Szczególnie ładnie się prezentuje wieczorem odpowiednio oświetlone, można zatem spacerować całą noc.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałe ujęcia. Bardzo ale to bardzo się mi podobają. Nic bym nie zmieniła.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :)
Moderowanie komentarzy jest włączone. Wszystkie komentarze muszą zostać przeze mnie zatwierdzone.
Jeśli nie masz konta Google - skorzystaj z opcji Anonimowy.