poniedziałek, 1 sierpnia 2022

Spacerkiem po Radomierzycach...

     Dziś najatrakcyjniejsza wieś w gminie Zgorzelec - bezdyskusyjnie na to miano zasługują Radomierzyce! Kojarzone przede wszystkim z  PAŁACEM  skrywa w sobie również klimatyczną  WINIARNIĘ HANNA  w której co prawda wina nie popiłem ale nieco zobaczyłem:

Zaś w samym sercu wsi, obok kościoła, napotkamy unikatową kaplicę cmentarną - zwaną mauzoleum szlachcianek. Niszczeje od dawna ale pomimo upływu lat tylko to jedna czaszka nadal nie jest pozbawiona żuchwy ;)
Kościółek tradycyjnie zamknięty ale klimatyczny cmentarz wart uwagi:
Tuż za rogiem  KAWIARNIA W STARY MŁYNIE  
Gdy uśmiechniesz się do właścicieli to odwiedzisz również tutejszy młyn:
Zasilany wodą z Witki, która w roku 2010 nieszczęśliwie zalała tę wieś -  KLIK KLIK
Ostatnim punktem jest majestatyczny  PAŁAC  - zasadniczo zamknięty dla zwiedzających i ogrodzony. Ale i tak każdy tam spaceruje wokół fosy z pięknym widokiem:
Niedawne wichury i tutaj powaliły klika drzew:
Obiekt niszczeje, a serce krwawi - gdy na to się patrzy...

I to tyle z tej najatrakcyjniejszej wsi naszego regionu!

Materiał robiony na potrzeby zakładki  POLSKA

I jeszcze jedno - w tutejszym  CENTRUM REKREACYJNO-TURYSTYCZNYM  możesz za jedyne 20PLN wypożyczyć rower i wszystko to zwiedzić rowerem. Albo nawet objechać pobliskie niemieckie jezioro - jak ja zrobiłem  KLIK KLIK  :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :)
Moderowanie komentarzy jest włączone. Wszystkie komentarze muszą zostać przeze mnie zatwierdzone.
Jeśli nie masz konta Google - skorzystaj z opcji Anonimowy.