czwartek, 25 lipca 2019

Głogów

Głogów miałem okazję "zwiedzać" przez 5 dni - gdybym wiedział, że aura zrobi mi psikusa i środkowe dni wypadną fotograficznie (za sprawą marnej pogody) rozegrałbym temat inaczej.
Pierwszy dzień poświęciłem na spokojny spacer po centrum miasta :
Zmierzam do rynku...
...mijając takie ładne kamieniczki :
Ratusz - można wejść na górę i obejrzeć miasto z góry. Przełożyłem to na kolejne dni i straciłem okazję :(
Ruiny kościoła św. Mikołaja - są tuż obok rynku :

Przy zabytkach zainstalowano tablice informacyjne - dziwna czcionka spowodowała, że za każdym razem myślałem, że to napis "Łagów" ;)
Ratusz zapozował :
Kościół Bożego Ciała nieśmiało wystaje zza kamienic :
Wieża ratuszowa wybija się w krajobrazie miasta :
Zmierzamy do kościoła Bożego Ciała :
Remont uroku mu nie dodaje ;)
Jakoś najciekawiej na moje oko wygląda ten kościół z tej perspektywy :
Ponownie rejon ratusza :
Wykopaliska można zwiedzać :
Idąc w kierunku Odry kolejne wykopaliska - tym razem jednak jest to plac budowy. Ma powstać miejsce na imprezy masowe i do spacerowania. W tle most Tolerancji :
I ponownie ratusz - tym razem widziany od strony rzeki :
Obiektem, który wyróżnia Głogów jest również komin. Wysoki na 222 metry obecnie służy tylko do skoków na bungee :
Kiedyś pewnie to podświetlą :
Most Tolerancji - dyskusyjny kolor ale jaki miałby być skoro ma symbolizować tolerancję?
Kolegiata Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny :
Pomnik Dzieci Głogowskich :
Co symboliczne dzieci wdrapują się nań :
W tle Zamek Książąt Głogowskich, a w nim Muzeum Archeologiczno-Historyczne :
Most jest inspirujący - poza tym oferuje ładny widok na przejeżdżające pod nim pociągi :)
Widok z hotelu - bo nieco burzowo się zrobiło :
Wspomniane widoki z mostu na Odrze :
Przystań i całe nabrzeże świeżo zbudowane :
Kilka wieczornych kadrów :
Później zrobię tutaj fotę z pociągiem - ale to zobaczycie w  TYM WPISIE
Kolejny dzień i nieco marna pogoda :
Fosa miejska - to kolejne piękne miejsce na mapie miasta :
Budynek sądu :
Cała fosa posiada iluminację - ale nie miałem chęci na nocne jej fotografowanie ;)
Powyżej fosy :
Cerkiew prawosławna pw. św. Maksyma Gorlickiego :
Żywy dowód na to, że rondo może być piękne :
Dwie panoramy z mostu :
Widok na port rzeczny i marinę :
Most kolejowy :
I nieco luźnych widoków :
Jak łatwo się domyślić czekałem na pociągi :)
Ciekaw jestem jak postęp prac :
"Most Tolerancji" - piesi i rowerzyści tutaj poruszają się po chodniku oddzieleni od aut. Jest wąsko na tyle, że piesi zazwyczaj muszą ustąpić miejsca rowerzystom. I tu spore zaskoczenie dobrze świadczące o mieszkańcach miasta - wszyscy, włącznie z młodzieżą, grzecznie dziękują za przepuszczenie. Może to ta nazwa mostu zobowiązuje? Coś jest zaskakującego w tym...
Pamiętacie  CIGACICE ? To ten sam szlak wodny :
Tutaj ładniej - i do tego ten zachód słońca...
Zanudzę tymi odbiciami ale lubię te klimaty :)
Most kolejowy :
I po zachodzie :
Rankiem :
Odra we mgle :
To rzadki widok - brak aut :
Kłódek tu na szczęście jeszcze mało :
I tym miłym porankiem kończę wizytę w tym uroczym mieście - jak wygląda to miejsce z pociągiem zobaczycie w specjalnym wpisie na potrzeby zakładki  FOTOKOLEJ
Wpis na potrzeby zakładki  POLSKA  i  JEDNODNIÓWKI ZGORZELECKIE

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :)
Moderowanie komentarzy jest włączone. Wszystkie komentarze muszą zostać przeze mnie zatwierdzone.
Jeśli nie masz konta Google - skorzystaj z opcji Anonimowy.