niedziela, 20 października 2019

Lubin

Lubin to dziwne miasto. Niewiele tu zabytków, ciekawych zakątków nieco więcej, a rynek powstały w ostatnich latach wraz z ratuszem wygląda tak :
Taka typowa betonowa dżungla :
Otoczony PRL-owskimi kamienicami pozbawiony jest uroku :
Na drugim jego końcu zza budynków wystaje wieża kościoła Matki Boskiej Częstochowskiej :
I jego wnętrze szybko zwiedzimy :

Kolejne kadry z zewnątrz od strony murów obronnych :
Mury te, co raczej rzadkie, ciekawie komponują się z nowszą zabudową :
Wracam w rejon ratusza :
Ponownie betonowy rynek :
I nieco inny rejon miasta - Wzgórze Zamkowe :
Pomnik Pamięci Ofiar Lubina '82 :
Neogotycki kościół Najświętszego Serca Pana Jezusa :
Imponujących rozmiarów komin przykuł moją uwagę ;)
Na koniec raz jeszcze ratusz :
I zapowiedź tego co w Lubinie najciekawsze - mianowicie parki, które obejrzycie w kolejnych wrzutach. Ten to akurat tzw.  DOLINA ZIMNICY  na którą podczas upalnego pobytu nie starczyło mi cierpliwości. Ale podobno odwiedzić warto...
Wizytując na krótko to miasto w 2017r. odwiedziłem inny zabytkowy kościół, który pokazałem w  TYM WPISIE

Wkrótce tutaj dopiszę linki do wspomnianych parków - przed nami  LEŚNY  i  WROCŁAWSKI
Nie byłbym sobą gdybym nieco czasu nie poświęcił na pociągi - będą również tutaj :) 

Wpis na potrzeby zakładki  POLSKA

5 komentarzy:

  1. nie zgadzam się. jest magiczne miasto. Zabytkowe są kościoły, ratusz, wzgórze zamkowe. parki. drzewa. mamy jedynie zachowąna w Polsce szczelnice wojenną. kombinat to zachowane budynki od 100 lat po szpitalu psychiatrycznym, cmentarz radziecki. stary lubin kościół i zgórze w okół kościoła ma bardzo ciekawą historię. Pan obraża moje miasto!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe, że gdy pytałem (na fejsie) o to co najbardziej warto zobaczyć w mieście to niewielu ludzi się wypowiedziało... A ci co pisali to raczej specjalnie nie odkryli jego uroków ;)
      Nie obrażam - proponuję nieco dystansu...

      Usuń
  2. Miasto jest miastem od lat 60 tych,gdy odkryto miedź,wczesniej to byla mala miescinka.Dzis to rozwiniete i nowoczesne miasto,zatem ocenajac je pod katem zabytkow to pomylka.Trzeba poznac historie Lubina zanim napisze sie o nim ,,dziwne".Ma wiele rzeczy ktorych nie maja inne miasta tej wielkosci,wiec warto o nim wczesniej poczytac zanim dokona sie oceny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uświadom mnie co ma czego nie mają inne? Park Wrocławski chyba tylko...
      A mówiąc poważniej - gdybyś nieco więcej poczytał wiedziałbyś jaki mam styl pisania. Właśnie taki luźny bez zadęcia przewodnikowego. Miasto jest jednym z mniej ciekawych jakie znam - i tego nic nie zmieni.
      Ale swoją drogą to ciekawe, że ma tylu obrońców... ;)

      Usuń
  3. W sumie ciekawe - przeczytałem swój tekst ponownie i specjalnie nie odnajduję mocnej krytyki...

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :)
Moderowanie komentarzy jest włączone. Wszystkie komentarze muszą zostać przeze mnie zatwierdzone.
Jeśli nie masz konta Google - skorzystaj z opcji Anonimowy.