Tej pierwszej miejscówki potem nie wykorzystałem - jakoś wolałem bardziej skupić się na innych miejscach :
Odwiedziłem stację - budynek niepozorny i w moim odczuciu mało estetyczny. Dlatego go pominąłem poświęcając czas peronom :
Dla człeka, który kultową Siódemkę ogląda tylko na zdjęciach, jej widok ucieszył oko ;)
Stan dworca i peronów z miesiąca maja nie odzwierciedla tego co jest obecnie - ja natknąłem się na remont i modernizację :
Kolejna EP 07 :
Diametralna zmiana widoków - w moim rankingu miejscówek fotokolejowych w Głogowie zdecydowanie nr 1 :
To tzw. Turbokibel - czyli EN 57 po modernizacji :
Okazuje się, że nie jest to Turbokibel tylko tzw. SPOT - tutaj wyjaśnienie tematyki :
SPOT to skrót od Sektorowego Programu Operacyjnego Transport, w ramach którego zmodernizowano kible i oznaczono je numerami 20XX (od 2004 do 2078). A przydomek "turbokibel" przyjął się na modernizacjach kibli w seriach AKŁ, AKM itp. przed dekadą
Przyznaję, że nie wnikam zbyt mocno w te niuanse - ale wiedzieć warto :)
W tym miejscu wszystkie składy jechały bardzo wolno...
...długa ogniskowa obnażyła jakość torów i wyjaśniła fenomen prędkości ;)
Z racji prowadzonych prac DREZYNY były tu częstym gościem :
Tutaj widoczne prace przy torowisku :
Moja ulubiona miejscówka oświetlona światłami wieczornego składu "NightJet" z Berlina Charlottenburg do Przemyśla/Wiednia/Budapesztu :
I oświetlona wagonami - ta pierwsza wersja wg mnie lepsza :
W Głogowie zetknąłem się na dłużej z tzw. Edytą - czyli ED 72 :
Zasadniczo to też jak kibel tylko ze zmienionym dla niepoznaki przodem :
Poświęcę Edycie osobny wpis - tutaj pozuje wspólnie z Siódemką :
Pogoda podczas tego wyjazdu nie była moim sprzymierzeńcem - tu mam na to dowód :
Ale niespodziewanie w obiektyw wpadła mi szlifierka torowa Schweerbau RG 48 II. Więcej o tej maszynie do poczytania TUTAJ
Ciągniona przez LUDMIŁĘ w barwach Captrain :
Towarzyszyła jej wygaszona Siódemka w barwach DLA :
Potem wieczorną niepogodę rozjaśnił DART :
Przy nim wysłużone kible nawet po modernizacji wyglądają jak antyki ;)
Dworcowy hol - w oczekiwaniu na Nightjeta :
Czekający na odjazd Byk :
I jedyny w miarę sensowny kadr EU 44 w okleinie Niepodległej - kolejne okraszone były dżdżystym deszczem na obiektywie :( Tego loka nigdy jeszcze nie widziałem więc wyjątkowo zależało mi na lepszym ujęciu...
Wracam w ulubione miejsce - a tam drezyna czai się :
EP 07 w klasycznym zielonym malowaniu :
Ponownie kładka za dworcem :
I świeżutki Byk wyglądający z tej perspektywy jak modelik :
Po złapaniu Siódemki...
...zmieniam miejscówkę - z drugiej strony stacji tuż obok Energetyki. Tam napotykam 6Dg w służbie KGHM-u. Wiezie podobno blachę rolowaną w wagonach typu simms. Albo jak to inny spec od tematyki ujął :
Wagony przewożące koncentrat miedziowy z Lubina Górniczego do Huty Miedzi Głogów na st. Wróblin Głogowski.
Mi tam zasadniczo obojętne ;)
Nigdy nielubiana przeze mnie 3E / ET 21 - w nowszym wydaniu i malowaniu przewoźnika ECCO :
Trzeba przyznać, że ta kolorystyka poczciwego kibla tutaj mocno pasuje :
...lepiej zapełniają kadr swą obecnością :
Ten pojechał w kierunku miejscówki z początku tego wpisu :
A ja, oczekując na ładny zachód słońca, łapię kolejne pociągi z terenu wokół tutejszej Mariny :
Oczywiście nie może się obyć bez mostu Tolerancji :
Wieczorny Dart :
I Berlin-Wiedeń w kompletnie nieudanym kadrze :
Końcówka mojego pobytu i kilka porannych zdjęć :
Gdy w końcu nadjechał Nightjet z EU 44 w oryginalnych barwach coś mnie podkusiło sfocić go z większej odległości...
...po czym uciekł mi perfidnie przód loka. Przyznaję, że większego blamażu nie pamiętam ;)
Dla pokazania różnorodności wagonów, osłabiony powyższy faktem, fotografowałem czysto dokumentalnie :
I na tym zakończyłem moją wizytę w Głogowie :)
PS. W dniu wyjazdu rozpogodziło się...
Więcej tematyki kolejowej w zakładce FOTOKOLEJ
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Bardzo dziękuję za każdy komentarz :)
Moderowanie komentarzy jest włączone. Wszystkie komentarze muszą zostać przeze mnie zatwierdzone.
Jeśli nie masz konta Google - skorzystaj z opcji Anonimowy.