Dziś nieco nietypowo, bo posiłkował się będę tym co napisano mi na fejsie. Z racji, że byłem prawie na terenie bocznicy o której działalności nie miałem pojęcia kilka słów wyjaśnienia :
ZWR -> Zakład Wzbogacania Rudy. Z urobku robi się tam koncentrat ok. 20-25 % miedzi metodą flotacji. ZWR-ów jest kilka i każdy zakład wydobywczy wozi do swojego ZWR-u. Uproszczony obieg to: zakład wydobywczy -> ZWR -> Lubin Górniczy -> huty. Do tego dochodzą obiegi piasku posadzkowego z Obory do zakładów wydobywczych i zwroty wagonów.
W rolach głównych występowały tutaj wagony typu 409V zwane radwanami :
I manewrująca lokomotywa TEM2
Tabliczka informuje o roczniku i kraju pochodzenia :
Lokomotywa kręciła się po terenie bez przerwy :
Stan torów jest tutaj nieciekawy ;)
Tych wagonów na drugiej bocznicy nie znam :
Tak oświetlony lok opuszcza teren bocznicy :
Wpis na potrzeby zakładki FOTOKOLEJ
Piękne miejsce jest dopiero wtedy piękne, gdy potrafimy to dostrzec. Fotografia jest już wtedy tylko umiejętnym udokumentowaniem tego faktu. Dlatego moje fotografie to dokumenty - a nie artystyczne wizje.
środa, 26 lutego 2020
Polkowice - Sieroszowice (KGHM)
Etykiety:
409V,
Arkadiusz Kucharski,
arski,
bocznica,
fotokolej,
KGHM,
Pol-Miedź Trans,
Polkowice,
Polkowice Sieroszowice,
radwany,
TEM2
Lokalizacja:
Polkowice, Polska
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.
OdpowiedzUsuń